Checklista vid inflytt

FÖR DIG SOM FLYTTAR IN

Välkommen till Brf Silouette och Stockholm Lighthouse. Vi hoppas att du ska trivas!

1) Flyttanmälan hos skatteverket (https://skatteverket.se/privat/folkbokforing/flyttanmalan) och adressändring (https://www.adressandring.se/)

2) Teckna el-nätsavtal med Nacka Energi: https://www.nackaenergi.se/kundservice/flytta-in

3) Aktivera Telia 3 Play och om du vill utöka ifrån grundutbudet (vilket ingår i månadsavgiften): https://www.telia.se/privat/bredband/kollektiva-tjanster

4) Stäm av att router, TV box och tillhörande fjärrkontroll finns kvar i lägenheten (Ska lämnas kvar av säljare då de tillhör föreningen)

5) Se till att du fått samtliga nycklar: två lås i lägenhetsdörr, nyckelbrickor till övriga dörrar i huset, nycklar till postlåda

6) Det är inte tillåtet att byta lås på dörrarna. Har tidigare ägare gjort det är det säljares ansvar att återställa och installera original-lås.

7) Förråd: Stäm av med mäklare och säljare vart förrådet som tillhör lägenheten finns och att det finns tillgängligt (föreningen har inga extra förråd). Förrådet ingår i överlåtelsen

8) Skaffa/se över din hemförsäkring. Föreningen har Brf-tillägg i sin försäkring. Väljer du att utnyttja den står du för självrisken

9) Namnskyltar på postlåda och tidningsställ vid dörren uppdateras av fastighetsskötare. Det är inte tillåtet att sätta upp egna

10) Bruksanvisningar till vitvaror etc: Säkerställ att säljare lämnat full uppsättning av bruksanvisningar

11) Skötselråd och digital lägenhetspärm finns på hemsidan

12) Stäm av att brandvarnare finns kvar i lägenheten

13) En ”Att bo i bostadsrätt” broschyr har delats ut till alla lägenheter och innehåller viktigt info som du förväntas att känna till. Stäm av att du fått den. Delar av den infon finns också tillgänglig här: https://www.bostadsratterna.se/allt-om-bostadsratt/faktablad

14) Ansök om log-in på föreningens hemsida. All information om huset och föreningen som du förväntas känna till finns där: https://silouette.smartbrf.se/

15) Håll utkik på anslagstavlor i postrum och hemsidan där styrelsen informerar om vad som är aktuellt vilket du förväntas känna till.

16)  Läs igenom föreningens stadgar och ordningsregler. Finns på hemsidan, styrelsefliken, då du förväntas känna till dem.

17) Logga in på Kundportalen http://portal.jmathome.se hos JM@Home AB för att se dina avier
Telefon: 020-731731 (mån-fre 07.00-16.00) E-post: kundservice@jm.se 

18) Alla felanmälningar görs via våra förvaltare :

Ekonomiska förvaltaren
: heter JM@Home AB Telefon: 020-731731 (mån-fre 07.00-16.00) E-post: kundservice@jm.se alternativt Kundportal: http://portal.jmathome.se

De ska kontaktas för felanmälningar (se separat flik) samt t ex ärenden angående överlåtelser, panter, ansökningar om andrahandsuthyrning, fakturor, garageadministration, mm.

Tekniska förvaltaren: heter Sveriges Fastighetsförvaltning, för felanmälan och underhåll, nås på 020-121 006, https://www.s-ab.se/ samt enligt information vid entrén och anslagstavlan.
De ska kontaktas för felanmälningar

19) Styrelsen kan kontaktas på: styrelsen@brfsilouette.se

20) Saknas något av det som beskrivs ovan är det säljares ansvar att ersätta köpare för det

21) Var varsam om väggar, golv och hiss när du flyttar in. Ytterdörren får inte ställas upp på annat sätt än med den knapp som finns ovanför på öppnaren.

22) I miljörum och kassuner får enbart sånt slängas som är uppmärkt. Grovsopor är medlems egen ansvar att lämna på t ex Nacka kommuns kretsloppscentraler: https://www.nacka.se/nackavattenavfall/avfall/lamna/kretsloppscentraler/